Printer resetten

Geeft uw cartridge een foutmelding? Dit komt soms voor omdat onze huismerk cartridges gerecycled zijn. Door deze cartridges te gebruiken spaart u het milieu en bespaart u enorm op printkosten. De fabrikanten van originele cartridges verdienen hun geld met de verkoop van originele cartridges en proberen daarom het gebruik van huismerk cartridges te ontmoedigen. Door de maatregelen die sommige printerfabrikanten treffen is het mogelijk dat er een melding verschijnt nadat u een cartridge in uw printer heeft geplaatst. In de meeste gevallen is dit direct te verhelpen.

Heeft u een probleem na het plaatsen van een cartridge?

Wanneer u een foutmelding krijgt na het installeren van een cartridge van ons huismerk, controleert u dan eerst het volgende:

  1.  Zijn alle in uw printer geplaatste cartridges van hetzelfde merk? Een foutmelding komt heel soms voor als niet alle cartridges van hetzelfde merk zijn.
  2.  Is er een andere cartridge in uw printer leeg? Uw printer heeft altijd cartridges nodig waar inkt in zit. Wanneer dit niet het geval is, kan dit een foutmelding veroorzaken.
  3.  Zijn de stickers en beschermfolies (vaak fel gekleurd) van de cartridge verwijderd? Verwijder niet het label van de cartridge waar het modelnummer van de cartridge op staat.
Zijn alle cartridges van hetzelfde merk en bevatten ze allemaal nog inkt? Herstart dan uw printer op de volgende manier:
  1.  Plaats alle cartridges in de printer.
  2.  Terwijl de printer aanstaat, trekt u nu de stekker uit het stopcontact en wacht minimaal 30 seconden.
  3.  Stop de stekker nu terug in het stopcontact. De printer start opnieuw op en reset zichzelf. De printer geeft nu geen melding meer.
Printer updates

Het is belangrijk dat de printer aanstaat als u de stekker uit het stopcontact haalt en u niet minder dan 30 seconden de stroom loskoppelt.

Uw printer update zo nu en dan automatisch zijn software. Dit kan invloed hebben op het gebruik van onze huismerk cartridges. De cartridge wordt dan mogelik niet herkend, waardoor u deze niet meer kunt gebruiken. Wij adviseren u om geen updates van uw printer programma toe te staan. Dit heeft geen nadelige invloed op de functionaliteiten van uw printer. Weten hoe u de automatische updates uitzet?

Specifieke meldingen oplossen

Melding: Cartridge wordt niet (meer) herkend

Wanneer u de melding krijgt dat de cartridge niet wordt herkend, haal deze dan uit de printer en reinig het koperkleurige deel met een droge doek.

Cartridge is leeg / Gebruikte cartridge geïnstalleerd

Het kan voor komen dat de cartridge als leeg wordt gezien door de printer. Een originele cartridge heeft namelijk een beveiliging die ervoor zorgt dat wanneer de cartridge eenmaal leeg is, deze niet meer herkend kan worden als vol. Wanneer dit het geval is verschijnt er een waarschuwingsboodschap die aangeeft dat de cartridge leeg is, dat de cartridge eerder is gebruikt of dat het geen originele cartridge is. Per printermodel kan deze boodschap verschillen.

Deze melding kunt u negeren en op “OK” of “Doorgaan” klikken. U heeft immers een volle cartridge aangeschaft. Vervolgens kunt u de zogeheten statusmonitor uitzetten middels de software van uw printer zodat deze melding niet meer terug komt.

Cartridge geeft geen kleur / Cartridge geeft een slechte print

Door een verstopping van de inktkanalen kan het zijn dat een print met de zojuist geïnstalleerde cartridge niet naar behoren is. U kunt dit zelf oplossen door uw cartridge één of meerdere keren te reinigen met het cleaning programma van uw printer. Deze vindt u onder het kopje ‘printeronderhoud’ in het menu van uw printer.

Mocht uw printer na deze stappen nog steeds niet willen printen kunt u de printer het beste resetten
  • Verwijder alle cartridges uit uw printer;
  • Verwijder de stekker uit het apparaat, terwijl deze aan staat;
  • Houd de aan/uit knop 30 seconden ingedrukt;
  • Wacht vervolgens 3 minuten;
  • Steek de stekker terug in het apparaat;
  • Herhaal de eerdere stappen die bij uw melding horen;
  • Plaats de cartridges weer terug in het apparaat.
Menu